FAQ’s

Veelgestelde vragen

Jazeker, wij zijn op werkdagen tussen 09.00u en 17.00u bereikbaar op 030 – 247 5100

De bieding die wij afgeven is kosteloos en vrijblijvend. Mocht je tot besluit komen om je auto aan ons te verkopen dan worden er geen extra kosten in rekening gebracht.

De prijs die wie afgeven is gebaseerd op de informatie die jij aan ons aanlevert. Ons bod is 7 dagen en als de auto is conform de informatie jij hebt aangeleverd. Dan maken wij het geld aan je over.

Dit is niet mogelijk. Wij maken een deal met jou, de betaling wordt daarom ook altijd naar jouw bankrekeningnummer overgemaakt.

De betaling maken wij nog dezelfde dag over. Afhankelijk van je bank, staat het dezelfde dag op je rekening.

Dit is mogelijk, zorg er wel voor dat de gegevens van de eigenaar op de aanmeldformulier staan. Dit is namelijk handig voor het opmaken van de overeenkomst. Mocht de eigenaar niet meekomen bij inname, zorg dan wel voor een machtiging.

Wij accepteren alle auto’s die geregistreerd staan in Nederland en die niet in bedrijfsvoorraad staan. 

Dit doen wij zeker, alleen is het wel van belang dat je de auto goed omschrijft, dit zorgt anders voor veel gedoe bij inname. 

Nadat je van ons een bod hebt ontvangen, is deze 7 dagen geldig. Na het accepteren van het bod moet de auto binnen 30 dagen worden ingeleverd. Uiteraard kunnen we een uitzondering maken maar dan moeten we dat wel samen overeengekomen zijn.

Nadat wij een afspraak met je hebben gemaakt controleren wij of de auto is zoals deze door jou omschreven is. Dit doen wij samen met jou om zo het hele proces heel transparant te maken. Mocht er toch iets zijn dat over het hoofd is gezien, bekijken we eerst of dit invloed heeft op de waarde. Als het invloed heeft op de waarde dan zullen wij met jou in gesprek gaan. Dit kan betekenen dat wij een nieuw voorstel doen of dat wij zelfs ons bod terugtrekken.

  1. Nadat je het bod hebt geaccepteerd, neemt een medewerker van ons contact met je op voor het maken van een inleverafspraak.
  2. De medewerker controleert of de auto overeenkomt met wat jij hebt ingevuld. Dit kost ongeveer 15 – 30 minuten.
  3. Na akkoord ontvangen wij beide sleutels, kentekencard met de tenaamstellingscodes. Wij zorgen direct voor een vrijwaringsbewijs zodat jij de autoverzekering kunt opzeggen.
  4. Wij zorgen dat de betaling nog dezelfde dag naar je wordt overgemaakt.

Als je auto na 1 januari 2014 is geregistreerd op jouw naam, dan heeft jouw auto geen kentekenpapier meer maar een kentekencard met tenaamstellingscodes. 

De tenaamstellingscodes bestaat uit 9 cijfers en het eerste gedeelte ( 4 cijfers ) ontvang je bij de tenaamstelling van de auto, de andere code ( 5 cijfers ) heb je na een aantal dagen ontvangen van het RDW, samen met de kentekencard. Zie RDW voor meer informatie.

Heb jij je auto al voor 1 januari 2014 in bezit? Dan heb je nog een papieren kentekenbewijs en deze bestaat uit 3 delen:

1. Kentekenbewijs deel 1 ( Het deel met de voertuiggegevens )
2. Kentekenbewijs deel 2 ( Het deel met de tenaamstellingsgegevens )
3 Overschrijvingsbewijs ( kopie deel 3 ), dit deel wordt altijd thuis bewaard en is nodig voor het verkopen van uw auto.

Dat is zeker mogelijk omdat onze merkdealers ook marge nodig hebben om garantie, service moeten verlenen op jouw auto als zij deze verkopen aan een consument. Hierdoor zou het kunnen voorkomen dat de particuliere vraagprijs voor een vergelijkbare auto hoger is dan ons bod. 

Hou wel rekening mee dat dit een vraagprijs is en geen verkoopprijs en de risico’s die u zou kunnen lopen bij zelfverkoop. Ons bod is daarentegen gegarandeerd.

Wij hebben een privacy statement waarin alles wordt toegelicht. In het kort komt het erop neer dat jouw persoonsgegevens niet worden gedeeld met onze bieders. Wij gebruiken jouw gegevens alleen voor onze inkoopservice.